K&Zs nagy kalandja Szingapurban es Indoneziaban

Hamarosan ujra utazunk...

2015. január 20. - Kittcsi83

...es el sem tudjatok kepzelni, mennyire varjuk! :-)

Igazabol, ha egyszer az utazas szelleme magaval ragadja az embert, onnantol kezdve nincs menekules. Szinte semmi mas nem jar az agyaban, csak az, hogy mi a legkozelebbi uticel, azt hogyan fogja megvalositani es amikor mar eppen elvezi munkajanak a gyumolcset, mert eppen a vilag kozeli/tavoli reszen elvezi a nyaralasa minden pillanatat, nos, akkor mar tulajdonkeppen azon agyal (es tervezi is), hogy mi lesz a kovetkezo uticel.

Mi is igy vagyunk ezzel. Egesz szep kis listat ossze tudnank irni arrol, hogy mit is szeretnenk meg bejarni egyutt. Valamifele utazas bakancslistat. Talan nem arulok el nagy titkot, hogy az orok szerelmunk tovabbra is Delkelet-Azsia, igy 30 nap mulva ujra oda fogunk utazni egy harom hetes sajat szervezesu korutazasra. Az idei uticelunk pedig Szingapur es Indonezia lesz!

Igazabol en nem szeretnek bovebb okfejtesbe belekezdeni, hogy miert is ide megyunk, ezt szeretnem meghagyni Zs-nek, ez az o asztala. Nala jobban senki sem tudja interpretalni az ilyen jellegu dolgokat. ♥

Szoval, o majd okfejt, en pedig gyorsan beavatok Mindenkit az utazasunk reszleteibe.

Egeszen pontosan februar 19-e este indulunk majd el a Turkish Airlines-szal istanbuli atszallassal Kuala Lumpurba. Itt csak leszallunk, majd gepet valtunk es repulunk is tovabb Szingapurba.

Szingapurban majd negy teljes napunk lesz arra, hogy bejarjuk ezt a modern varosallamot. Nagyon kivancsi vagyok mar, milyen lesz, szinte minden baratom, aki mar jart itt, eddig csak szuperlativuszokban beszelt Szingarol. Rengetegen imadjak, ugyhogy remelem nekem is fog majd tetszeni (Zs mar jart itt korabban, ugyhogy o lesz az idegenvezetom). Mar osszetettuk a pontos programot, igy az mar biztos, hogy setalunk majd a Marina obolben, felulunk a Singapore Flyer-re, kirandulunk Sentosara es barangolunk a botanikus kertben is a szuperfak lombkoronajaban tobbek kozott.

Aztan atrepulunk Javara (ez mar Indonezia), ahol kicsivel tobb, mint egy hetunk lesz.

Elso allomasunk Yogyakarta lesz, ahol ket napot toltunk. Megnezzuk Borobudurt, ami a vilag legnagyobb buddhista epitmenye es a Prambanant, ami pedig egy hindu templomegyuttes. Mindket templom az UNESCO vilagorokseg resze. Borobudurt mar regota kineztuk magunknak, most vegre lathatjuk is milyen hatalmas es misztikus.

Yogyakartabol tovabb utazunk majd Soloba, ahonnan par kisebb templomhoz szeretnenk majd elkirandulni. Aztan pedig elkezdodik az utunk vulkan-nezo szakasza. :-)

Eloszor Cemoro Lawangba utazunk, ahol egy ejszakai turaval kezdunk majd, hogy meg tudjuk nezni, ahogy napkelte kozben felsejlenek a tavolban a Bromo es a Semeru vulkan korvonalai. Aztan majd el is turazunk kozelebbrol megszemlelni a Bromot.

Ezutan tovabb megyunk Sempolba, ami egy kicsi falucska az Ijen vulkan "labanal". Innen fogunk ismet ejszaka egy konnyed (ahh, na persze) setaval feljutni a csillagok fenyenel a vulkan peremere, majd le a kraterbe, hogy lassuk a titokzatos es gyonyoru "blue fire"-t ( az Ijen kratereben nagyon magas mennyisegben keletkezik ken, igy ha sotet van, akkor a kraterben levo gazok hatasara kek tuz keletkezik). Talan erre vagyok a legeslegkivancsibb, hogy milyen lesz eloben, illetve arra, hogy lassan napfenyben a vulkani to gyonyoru turkizkek szinet.

Ez a ket vulkan tura nem lesz (sztem) konnyu, de a latvany bizonyara mindenert karpotolni fog minket. Ezekkel a vulkan turakkal egy regi gyerekkori vagyam teljesul majd. Kislanykent imadtam bongeszni a terkepet, neztem mindig, merre vannak a piros csillagok, amik a vulkanokat jelolik. Mindig szerettem volna eljutni egyhez, egy igazihoz, ami meg mukodik is. Most pedig egyszerre kettohoz is lesz szerencsem!

Keszitettem egy attekinto terkepet is, igy talan jobban kovetheto az, merre fogunk jarni Javan belul.

Miutan megjartuk a 2300 m magas Ijent, utana visszautazunk Surabayaba, hogy az utolso hetunket egy csudaszep szigeten, a Fuszer-szigetek egyiken, Kei-en toltsuk pihenessel es strandolassal.

Kei szerencsere meg nem nyuzsgo, porgo sziget (ahogy olvastunk eddig rola), szinte alig jarnak oda turistak, ami egyfelol szerencses dolog (nincs 50 etterem a parton, nem lesz ejjeli uvolto diszkozene, stb), masfelol meg a sziget infrastrukturalisan azert nincs magasan fejlett allapotban, igy peldaul a szallasunkon nincs rendes zuhany, hanem csak ugynevezett "mandi" (lavoros pancsizos megoldas) es a terero is ritka vendeg itt. Egy hetig valoszinuleg teljesen el leszunk vagva nagyvilagtol. Se wifi, se halozat, se semmi. Csak palmafak, feher komok, csodas naplemente. Ez var rank. A totalis kikapcsolodas.

Aztan egy jo hosszu ut var rank hazaig. Itthoni ido szerint elvileg szombat este 10 korul fogunk elindulni (+ 7 ora az idoeltolodas Kei-en Magyarorszaghoz kepest) es hetfo reggel fogunk hazaerkezni.

Mar elkezdtuk visszaszamolni a napokat az indulasig. Mar abban a stadiumban vagyunk, hogy vegezzuk az utolso simitasokat az utiterven, gondoljuk vegig fejben ezredjere is az utunkat, hogy minden apro reszlet megvan-e mar, hogy aztan mikor eljon az indulas napja, nyugodtan uljunk fel a repcsire, ami aztan elrepit minket az ujabb nyaralasunk fele.

Udvozlunk mindenkit ujra Olvasoink kozottt, nemsokara indul az uj evad, azaz a K&Zs nagy kalandja Szingapurban es Indoneziaban!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.